New & Beloved gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij New & Beloved voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Lees meer.

Retouren

Ruilen en/of retourneren

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een artikel of misschien zelfs de gehele bestelling retour wilt zenden of ruilen omdat het niet past of toch niet voldoet aan je verwachtingen. Je kunt aangeven bij ons dat je een artikel of bestelling retour wil zenden of ruilen binnen een periode van 14 dagen na ontvangst.
Vervolgens heb je nog twee weken de tijd om de bestelling/ het product retour te sturen. Gebruik hierbij, bij voorkeur, de standaard retourprocedure.

Wij besteden veel zorg en aandacht aan de kleding maar verwachten dat ook wel van jou. Een artikel wordt dan ook alleen teruggenomen als dit ongedragen, ongewassen, onbeschadigd is en voorzien van de bestaande kaartjes.

Het retour zenden van je bestelling of een deel daarvan kan binnen 14 dagen, zie voorwaarde artikel 6 Herroepingsrecht, mits de artikelen ongebruikt/ongedragen zijn.
Retourneer/ ruil de artikelen gratis in onze winkel.
Of stuur een e-mail naar info@newbeloved.nl (bv. via het contactformulier) of via ons retour systeem. Vermeld hierin je achternaam, het ordernummer en de artikelen die je wilt retourneren.
Via de mail ontvang je een retourlabel, welke je thuis kunt uitprinten en op het pakket kunt plakken. 

De retourzending dient bij voorkeur te worden verpakt in de originele doos of zak waarin de zending is ontvangen, zodat de artikelen niet worden beschadigd.
Breng het pakket naar een PostNL punt bij jou in de buurt, hier hoef je op dat moment niet voor te betalen.
Bij retourzendingen ligt het risico van eventuele schade ontstaan tijdens transport, of het verdwijnen van het pakket bij de klant.
Wij adviseren het afleverbewijs goed te bewaren, om aan te kunnen tonen dat het pakket is geretourneerd.
De kosten voor retourzendingen van buiten Nederland zijn voor eigen rekening.
 

Het is ook mogelijk om de artikelen in onze winkel te ruilen, hier wordt echter geen contant geld uitgekeerd, dit vanwege veiligheid. 

Vergeet niet het retourformulier met ordernummer bij het pakket mee te sturen. Plak het retourlabel op de goed afgesloten verpakking. Bij het postkantoor krijg je een verzendbewijs zodat je het pakket kunt volgen via PostNL. Bewaar dit verzendbewijs goed.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze ons gerust via ons contactformulier.

Retour adres:

new&beloved kinderkleding
Kroonpassage 25
8232VP Lelystad

Natuurlijk is het ook mogelijk om de bestelling om te ruilen voor een andere maat of ander artikel. Dit kan je vermelden op het retourformulier die bij iedere bestelling wordt meegezonden. 


Hoe zit het met de verzend- en retourkosten?


Retourkosten bij retour (deel van) bestelling

De kosten van het retour zenden zijn voor rekening van de consument.
Indien je gebruik hebt gemaakt van onze retourprocedure zijn de retourkosten € 4,95. Wij zullen deze kosten in mindering brengen op je terugbetaling.

Verzendkosten bij retour deel van bestelling

Indien je een deel van de bestelling retour zendt en je bestelling komt daarmee onder het bedrag van de voorwaarden voor gratis verzenden zullen wij de aanvankelijke verzendkosten (van € 5,95) alsnog in rekening brengen en deze in mindering brengen op je terugbetaling.


Wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
Na ontvangst van de retourzending duurt het maximaal 3 werkdagen voordat je jouw terugbetaling zult ontvangen.


Welke kosten worden wanneer vergoed?
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief de verzendkosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.


Hoe zit het met actiekortingen bij een retourzending?
Een actie korting wordt berekend per bestelling. Indien je gebruik hebt gemaakt van een actiekorting bij een bestelling en je stuurt deze bestelling deels retour kan het zijn dat je na aftrek van de geretourneerde producten niet meer voldoet aan de actievoorwaarden voor de korting. Wij zullen de ontvangen korting dan verrekenen met je terugbetaling.

Let hier op bij een retourzending want het kan dus zijn dat je minder retour ontvangt dan je misschien verwacht vanwege de gecorrigeerde korting. Mocht je, voor of na, retournering vragen hebben kun je ons uiteraard altijd bellen of mailen